Taşınırken Nelere Dikkat Edilmeli

Taşınırken Nelere Dikkat Edilmeli


Başından çok yeni taşınma tecrübesi geçmiş biri olarak önce aman sakın taşınmayın oturun oturduğunuz yerde demek isterim. Bu iş maalesef zannettiğinizden de zor. Lakin eskiler 3 taşınma 1 yangın eder diye boşuna dememiş. Böylesi bir tecrübenin ardından zorunlu hizmet yüzünden mütemadiyen taşınmak durumunda olanlara da şapka çıkartıyorum.

Bu yazıyı kendim gibi yakın zamanda taşınma tecrübesi yaşamış 5 anneden edindiğim deneyim ve bilgilerle derledim. Psikolojik ve fiziksel olarak hazırlık ve yerleştirme aşamasında çok faydalı olacağına inanıyorum. Baştan söyleyeyim yazı tamamen toparlanma taşınma ve yerleştirmeyi içerdiği için taşınma esnasında yapılması gereken elektirik,su,doğalgaz vs. kapattırma ve yenisi için başvurma ya da kontrat gibi mevzularını barındırmıyor. O işlerde başlı başına bir yazı konusu.

Öncelikle belirtmeliyim ki bu iş psikolojik yıpranma ve oldukça yorulmaya neden olduğu için ciddi sabır gerektiriyor. Kendinizi bu sürece alıştırın derim. Kafanızda şu saatte biter gibi bir zaman belirlemeyin o saat şaştıkça sabırda tahammül de taşıyor. Her şeyi akışına bırakın eninde sonunda yerleşeceksiniz nasıl olsa. Taşınma tecrübesi edinen tüm arkadaşların hem fikir olduğu nokta nakliye firmalarının hayal kırıklığı olması. Asla beklentinizi yüksek tutmayın. Sizinle pazarlığa gelen centilmen kibar ve özenli kişi ile nakliyeyi yapacak kişiler bambaşka oluyor. (Kaslı yapılı Biskolota erkekleri yok yani  Meğerse bu tamamen pazarlama ve bir nevi satış tekniğiymiş bizler de sonradan anlamış olduk tabi. Şayet varsa paranız bunu daha ucuza mal eden firmalar var neden daha fazla veriyim demeyin tam profosyonel bir firma ile anlaşın. Eşyaların kontrolü ve sigortolanması için eksper gönderip herşeyinizi garanti altına alıyorlar. Üstelik rekabet açısından da son derece temiz ve hızlı çalıştıklarını da duydum. Yalnız bu konuda da bir uyarım var. Bu büyük firmaların ismiyle çalışan çakma nakliye firmalarına kanmamak için internette karşınıza çıkan ilk telefon numarasını aramayın. Aradığınız firmanın o olduğuna kanaat edip hareket edin. Maalesef bu kötü tecrübeyi yaşamış olanlarda var. Ama sizler o kadar parayı gözden çıkartamıyorsanız en azından orta sınıf bir firma seçin ucuza kaçtıkça durum vahimleşiyor aynı bizim ki gibi. Benim eşyalarımın taşınması 12 saat sürdü. Evet tam 12 saat. Üstelik tüm kolileri bizzat kendim hazırlamışken sadece taşıma ve montaj işi sabah 09:00 gibi başlayıp ancak 21:00 da sona erdi. Sonuçta hala uyuyacak yatağı hazırlanamamış bir çocuk, her yana dağılmış kolilerden yürünemez bir evle baş başa kalmış bendeniz gözyaşlarına boğulmuştum. Offf kabustu. Yani nakliye sadece taşınma değil yerleşmeniz açısından da oldukça önemli o nedenle tercih yaparken daha özenli olmanızı tavsiye ederim.


Gelelim hazırlık aşamasına bu işi daha önce tecrübe etmiş arkadaşlarımın sözünü dinleyerek eşyalarımı kendim kolilemeye karar verdim. Lakin taşınma sonrasında duvarlarda kalan yağlı pis parmak izlerinden sonra iyi ki kendim yapmışım demeden edemedim. Giysi, tabak ve eşyalarımı o ellerin tuttuğunu düşünemiyorum. Aksi halde tüm evi kırklamam gerekecekti.

Giysiler için benim 2 önerim var. Ya hurçlara doldurmak (ki ben tercih etmedim. Ben hurç kullanmadığımdan sonrası için gereksiz bir masraf gibi geldi) ya da battal boy çöp poşetleri alıp içlerini yerleştirmek. Kışlık giysilerim zaten baza altında hurçlarda duruyordu onlara hiç dokunmadım. Öylece taşındılar. Yazlıklarımı önce giymediklerimi eleyerek yıkayıp kurutup poşetlere doldurdum.Ütü işini taşınma sonrasına, yerleştirme öncesine bıraktım. Eğer sizler ütüleri bozulmasın istiyorsanız kolilerin içine bu çöp poşetlerini daha düzenli koyarak taşıyabilirsiniz. Koli toparlama işini de büyük marketlerden ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Fakat günün her saati ellerinde koli bulunmuyor. Sabah erken saatte belediye kolileri topladığı için birkaç gün önceden yetkililerden rica ederseniz sizin sizin için hazırlarlar. Fakat bunlar kullanılmış koli olduğu için giysi ve eşyanızın temiz taşınması adına kolilerin içinde çöp poşetlerinde taşınmasını tavsiye ederim.Sürekli git gel yapmamanız için 5-6 tane koli bandı ve battal boy çöp poşeti alabilirsiniz. Hazırladığınız poşetlerin ya da kolilerin üzerine nereye-kime ait olduklarını ve ne olduklarını yazmayı unutmayın. Mesela Gökalp-nevresim gibi.

Kırılacak eşyalarınızı gazete kağıtlarına sararak yerleştirin. Kolilerin alacağı kadar değil taşıyacağı kadar doldurmaya dikkat edin.Yine üzerlerine ne olduklarını yazmayı unutmayın.

Kendinize ilk 2 gün için gerekecek şeyleri içeren özel bir koli yapın. Diğer koliler ve poşetler içerisinden arayıp tek tek açıp çıkartmak yerine elinizin altında hepsi bir arada olsun. İçerisine:kendiniz,eşiniz ve çocuğunuz için 2 günlük çamaşır, giysi, pijama,nevresim takımları, yastık,yorgan ,pike,havlular,çoraplar, şampuan diş macunu-fırçası,şarj aletleriniz vs gibi ilk etapta size lazım olacak herşeyi barındıracak özel bir koli olması sizin için büyük kolaylık olacaktır.

Taşınma sırasında buzdolabını en son evden çıkarttırıp ilk önce yerleştirilmesine dikkat edin. Buzluktaki gıdarınız bu şekilde çözülmemiş olur. Yine çamaşır ve bulaşık makinalarınızın önce bağlanmasını sağlayın. Ev yerleştirilirken bir taraftan tüller ve perdeler yıkanarak temiz temiz asılmış olur.

Mutfak eşyalarınızı taşınmadan evvel yeni evinize gidip yerleştirin. Mutfağın önceden hazır olması büyük kolaylık. Bütün o kargaşaya rağmen yemeğinizi çayınız yapabilirsiniz. Taşınma telaşında bir adım öne geçmiş olursunuz. Eğer zamanınız olmadıysa yatakların hazırlanmasında sonra evi yerleştirme aşamasında mutfağa öncelik vermenizi tavsiye ederim.

Yeni evinizde portmantonuz varsa mutfak eşyalarıyla birlikte ayakkabı dolabınızı da taşınmadan önce yerleştirmeniz size büyük kolaylık ve zaman kazandıracaktır.

Yeni evinizin yerleşim şeklini daha önce kafanızda belirleyin derim. Hatta kötü sürprizlerle karşılaşmamak için önceden eşyalarınızın boyutlarına göre yerleşim planlamanız yine size zaman kazandıracaktır. Olurda yerleştimeden memnun kalmazsanız eşyaların itilmesi ya da çekilmesi gerekirse ağır eşyaların hareketini kolaylaştırmak ya da parkelerin çizilmesini önlemek için zemini kayganlaştırmanız işinizi kolaylaştırcaktır. Yer silme bezine bolca kullandığınız yer temizliği sabunundan eklerseniz eşyalar kaygan zeminde çok rahat hareket etttirilecektir. Bilhassa büyük gardolaplarda bu yöntemi kullanmakta fayda var.

Yerleşmeniz için size yardımcı olacak eş dost akraba ya da yardımcınızı ilk gün boşuna çağırmayın. İlk gün sadece eşya taşınması ve kaba eşyaların yerini bulması gerçekleşiyor. Koli açmak yerleştirmeye başlamak pek mümkün olmuyor. Eşyaları yerleştirme aşamasında kolileri ya da poşetleri ait oldukları odalarda topluca açmanızı daha sonra yerleştirmenizi tavsiye ederim. Tek tek açıldıklarında yerleştirme sırasına göre bu alta konacaktı gibi tekrar yerleştirme durumu yaşamazsınız.
Son söz olarak ne kadar zor olsa da eninde sonunda yerleşiyorsunuz umarım yazdıklarımla bir nebze faydam olur. Hepinize kolaylıklar diliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sigortalı Nakliye

Belsin Evden Eve Nakliyat (05356978609 )

Kayseri Evden Eve Nakliyat